faktory prodeje

Faktory, které ovlivňují prodej během roku

Během roku vždy nastane období, kdy prodeje poklesnou. Momentálně s nastupujícím létem a s blížícími se prázdninami, nastává období zasloužených dovolených. Možná by bylo nejlepším řešením vzít si také dovolenou, anebo vyzkoušet následující tipy.

Vždy totiž existuje spousta cest, jak vaše aukce vylepšit před ostatními a dosáhnout i v „okurkové sezóně“ lepších prodejů. Jeden z veledůležitých faktorů je správný čas naplánování vašich aukcí. Být ve správnou na správném místě neplatí jenom v životě, ale také na internetu, konkrétně na aukčních portálech.

Při vystavování aukcí s přihazováním (i pevnou cenou) většina prodejců vhodnou dobu vystavení aukcí vůbec neřeší. V reálu to vypadá většinou následovně. Vy jako prodejce si zrovna vzpomenete, že musíte rychle nahrát nové aukce.

Stáhnete si obrázek z internetu, najdete si popisek a k němu přidáte základní informace. Dále nastavíte délku aukce a rychle se zbožím na aukční portál. Nebo se přihlásíte do vašeho emailu, kde najdete ukončené aukce a opětovně je rychle nahrajete.

Takto nahráváte vaše aukce několik týdnu, či měsíců, kdy platíte jenom poplatky za vystavení. Nakonec po pár měsících usoudíte, že o vaše zboží nemá nikdo zájem a ukončíte veškerý prodej.

Do vaší hlavy se vám dostanou myšlenky typu: tohle už dávno nefunguje, jo kdysi to šlo, lidi nemají peníze a nenakupují, asi to vyhodím, jenom mě to stojí peníze a nic z toho. Přitom se stačí trošku zamyslet a rázem zjistíte, proč není o dané zboží žádný zájem.

Roční období

Mezi nejzásadnější faktory, které ovlivňují prodeje během roku, patří roční období – (jaro, léto, podzim, zima). Pravda je taková, že lidé prostě nakupují pořád. Jenom je třeba si položit tuto otázku: co nakupují v daném roce, kdo to nakupuje, a v kolik hodin. Zkrátka každé zboží je něčím specifické a proto je o něho v průběhu roku větší, či menší zájem.

Jeden malý příklad na léto a blížící se prázdniny. O létu se traduje, že je to nejhorší čas (okurková sezóna) a lidé nakupují nejméně. Samozřejmě to není pravda. Jenom se změnil sortiment zboží, který je typický právě pro léto.

Namátkově to je zboží typu: letního oblečení, cestování (kufry, stany, spacáky), klimatizace, bazény, kuchyňské a zahradní vybavení ( grily, smoothie mixery, zahradní nábytek). Určitě by se dalo najít desítky dalších odvětví ryze letního zboží.

Dny, hodiny, počasí v měsíci.

Jeden měsíc lze rozdělit na všední dny v týdnu, víkendů, svátků, a výplatního termínu. K nejlepším všedním dnům patří pondělí, úterý, středa. S blížícím se víkendem lidé plánují, co budou dělat během víkendu. Vše se začne zase lámat v neděli večer, kdy hromada lidí usedne k počítači. Svátky lze považovat za prodloužený víkend, takže je to podobné jako v sobotu a v neděli dopoledne.

Naopak výplatní období patří k nejlepším dnům z celého měsíce. Poslední dny v měsíci známé jako vysoké datum, nepřináší už tolik prodejů. Všechny prodeje v měsíci jsou nejvíce ovlivněné momentálním počasím. Jakmile jdou teploty nahoru a svítí slunce, ubývá také množství objednávek.

Cílová skupina a nejlepší hodiny

Jako další otázku byste si měli položit, kdo je vaše cílová skupina. Mladší lidé do 35 let jsou většinou on-line mnohem častěji oproti starší generaci. Pokud prodáváte mimo Českou republiku nezapomínejte na změnu času, kdy budou vaše aukce končit. Vycházet můžete ze zemi, kde máte největší prodej a podle toho naplánovat vaše aukce.

Ebay nabízí možnost plánování aukcí přes funkci Scheduled. Na eBay.com je čas uveden v tichomořském čase. Ten najdete pod tímto odkazem, ale i další místní časy pro další země. Z dlouhodobých statistik jasně vyplývají nejlepší hodiny od sedmé večer po 11 hodinu večerní. Do této doby je nejlepší vystavit všechny aukce.

Pár rad na závěr:

Vycházejte s předchozích bodů. Aukce s přihazováním vystavujte na 10 deset dní. Aukci vložte do správné kategorie, popřípadě i několika dalších, pokud máte daného zboží více. Sledujte počet zobrazení od vystavení až po ukončení v daných kategoriích. Do vašich aukci používejte vaše fotky nejlepší kvality. Inspirovat se můžete z tohoto článku. Zboží popište detailně včetně všech kladných i záporných vlastností.


Máte-li nějaké další zkušenosti nebo tipy, určitě se o ně podělte v komentářích.

Sending
Ohodnotit článek 1-5 hvězdičkami 0 (0 votes)

Napište komentář