eCrater historie
I když je obliba Ebay a Aliexpressu na vzestupu, existuje mnoho jiných aukčních síní. Takovou síní je třeba eCrater.com, který byl založen v roce 2004 na začátku podzimu. Tato aukční síň získala za 16 let od založení dostatečnou oblíbenost uživatelů z celého světa. Návštěvnost se za měsíc pohybuje okolo půl milionu návštěv. V roce 2015 se pole průzkumu od 12000 prodejců umístil na desátém místě, co se týče oblíbenosti.
Za vznikem stojí člověk jménem Dimitar Slavov. Ten od jara 2004 tvrdě pracoval na původním kódu webových stránek, aby představil veřejnosti novou aukční síň. Jeho cílem bylo vytvořit on-line ecommerce se snadným obchodováním pro nákup a prodej z celého světa. Slavov nechtěl nějak ohrožovat sílu Ebay, to nebyla původní myšlenka. Dimitar se chtěl odlišit od konkurence především tím, že zrušil všechny poplatky, platné pro prodávající i kupující. To podstatě platí dodnes.
Přednosti eCrater.com
Pokud jste prodejce, můžete si vytvořit internetový obchod během pár minut. Vzhled a přizpůsobení obchodu je velmi jednoduché, stejně tak vytváření nových nabídek zboží. Neplatíte žádné poplatky za vystavení zboží. Žádné měsíční poplatky. Poplatky za prodej jsou 2,9% z kupní ceny. Oproti Ebay.com je to dost rozdíl, protože ten si strhává 10 %. A těch poplatků na Ebay je hned několik. Další pozitivum je import zboží přímo z Ebay. Během pár dnů od importu se zboží přiřadí k vaším aukcím.
Nabízí sociální nástroje pro propagaci prodejního zboží přes sociální sítě. Tím umožníte navýšit návštěvnost, oproti organickému vyhledávání na eCrateru. Neomezené rozdělení do kategorií, stejně tak neomezené množství vystavených položek. Až 10 fotografií na jednu aukci. Svůj dotaz můžete zaslat do fóra, kde vám vždy přátelsky poradí. Paypal platby. Napojení na Google Analytics. Vaše aukce budou vidět na Google shopping. Napojení na Google AdSence. Vlastní URL adresa i ID obchodu. Přepravní kalkulačku. Nákupní mapu. Několik Widgetů.
Nevýhody eCrater.com
Hlavní nevýhodou samotného eCrateru je jeho menší návštěvnost. To samozřejmě souvisí s menším množstvím nabízeného zboží. Sami musíte propagovat vaše zboží. Pokud máte své stránky, je to ideální cesta. Nejspíše nejlepší způsob, jak sami sebe propagovat. Bez toho bude vaše návštěvnost na vašich aukcích dost mizerná. Vybrané zboží nelze uložit do seznamu oblíbených položek -wish list.
Vyhledávací funkce jsou docela primitivní, protože umožňuje vyhledávat podle kategorií, klíčových slov a cenového rozpětí. A to je vše. Nelze vyhledávat podle prodejce, barvy nebo z nejoblíbenějších předmětů. Hodně prodejců si stěžuje na nastavení celosvětové dopravy. Nemůžete nabídnout zákazníkům slevy. Chcete-li kontaktovat eCrater, jedinou možností je pomocí e-mailu. Dalším nešvarem jsou nepoctiví prodejci, ale to je problém všech aukčních síni.
Těchto několik záporných bodů snižují potenciál eCrateru. Pokud by se zlepšila podpora a bezpečnost nakupujících, rázem by se tato menší síň stala mnohem oblíbenější.